Coop og Posten samarbeider om hjemlevering av dagligvarer

Et samarbeid mellom Coop og Posten sørger nå for hjemlevering av dagligvarer til de som ikke ønsker eller har mulighet til å dra i butikken.

Postbud og postbil parkert foran Coop Mega

Etter stor etterspørsel har Coop på rekordtid satt opp en bestillingsløsning på sine nettsider Coop.no. Gjennom en samarbeidsavtale med Posten kan de som trenger det bestille levering hjem på døra og få varene levert av Posten.

Coop er en del av den nasjonale matvareberedskapen og har et spesielt samfunnsansvar for å hjelpe alle som nå er forhindret fra å handle dagligvarer slik de pleier. På samme måte har Posten og Bring en samfunnskritisk rolle når det gjelder å forsyne hele landet med pakker, post og gods. 

Postmann og elektrisk postbil parkert foran en Coop Mega. Foran seg har han en kasse med dagligvarer.
Posten leverer dagligvarer hjem til kundene som bestiller hos Coop. Video: Petter Sørnæs

Ønsker å hjelpe

– Vi står alle midt i en ekstraordinær situasjon, og vi ønsker å hjelpe de som må holde seg hjemme. Derfor har vi jobbet knallhardt for raskest mulig å kunne lansere en enkel bestillingsløsning for våre kunder. Den vil i tiden fremover være under kontinuerlig utvikling når det gjelder brukervennlighet, vareutvalg og betalings- og leveringsløsninger, sier konsernsjef Geir Inge Stokke i Coop Norge.

Posten leverer varene på døra til kundene som har behov for dette.

– Både Posten og Coop har viktige samfunnsoppgaver i den situasjonen Norge nå står i. Vi er glade for at Posten er valgt som distribusjonspartner når Coop åpner for bestilling av matvarer på nett som kan leveres hjem på døren, sier Tone Wille, konsernsjef i Posten Norge.

Muliggjør hjemlevering av dagligvarer i hele landet

– Det ligger spennende muligheter med løsningen og vi er klare for å levere varer hjem til folk. Vi har lenge sett økt etterspørsel etter hjemlevering av varer, og dette har eksplodert. Denne løsningen er den første i sitt slag som muliggjør hjemlevering av dagligvarer over hele landet, sier Tone Wille.

Løsningen har vært testet i Oslo-området, og nylig ble den også tilgjengelig i Stavanger og deler av Vestlandet. Løsningen vil etter hvert være tilgjengelig for Coops kunder i hele landet.