Netthandel
Fra ditt første salg, til å bli nettkundenes førstevalg. Vi er her for deg hele veien med gode tips og råd, slik at nettbutikken din kan vokse.
Snakk med oss om netthandel
Ønsker du hjelp med å få på plass de beste leveringsalternativene i din checkout? Lære mer om hvordan du kan tilby det dine kunder ønsker?
Er du klar for Black Friday og jul?
Gjør nettbutikken klar til høytid
Forbedre din returhåndtering
Det er viktig å ha en god returhåndtering på plass
Få hjelp av pakkeguiden
Bli en pakkehelt
Få tips til hvordan du pakker, beskytter og sender varene dine smartere og mer kostnadseffektivt.
Slik bestiller du pakker
Ikke fullintegrert nettbutikk, eller selger du varer på andre måter enn fra nettbutikk?
Så enkelt er det å komme i gang med å sende varene dine.
Trangere tider - gode tips
Slik ruster du nettbutikken for tøffere tider
De største netthandelstrendene for 2024
Dette bør du vite om netthandelstrendene i 2024
Levering som konkurransefordel
Siste del av kjøpsreisen, ofte kalt Last Mile, er uhyre viktig for den totale kjøpsopplevelsen.
Med effektiv logistikk og smarte leveringsalternativer kan du ligge steget foran konkurrentene.
Når valgfrihet er viktig
Pakkeboks forenkler hverdagen
Pakkeboks lar kundene dine hente pakkene sine hvor de ønsker, når de ønsker det.
Levering for netthandel
La kundene velge – tilby flere, fleksible leveringsalternativer
Visste du at så mange som halvparten av alle nettkunder ønsker å kunne velge mellom flere ulike leveringsalternativer?
Vinn kundene med flere leveringsalternativer
Vi har alle besøkt en nettbutikk hvor det er vanskelig å finne hva det vil koste for å få varene levert. Skal du vinne kjøpet og kundene, må du fjerne alle slike friksjoner. Her forteller vi hvordan.
Vi satser på fleksible leveranser
Kundenes kjøpsopplevelse er svært viktig for nettbutikken din. Og ikke glem at den fortsetter hele veien hjem til mottakeren. Derfor er kjøpsopplevelsen avhengig av at leveransene er raske, fleksible og ikke minst bærekraftige.
Hva er Pakkeboks, og hvorfor bør du tilby det i kassen?
Fleksibilitet rundt leveringstidspunkt og sted er svært viktig for at et kjøp skal gjennomføres. Med Pakkeboks i kassen får kundene den valgfriheten de trenger i en travel hverdag.
Hjemlevering - et konkurransefortrinn
Sett kundene dine først! Gi dem den fleksibilitet og valgfrihet de trenger i en travel hverdag. Ett leveringsalternativ passer ikke for alle. Gir du de muligheten til å få varene levert på sine vilkår viser du at du har forstått deres behov.
Gi flere valgmuligheter rundt frakt og levering
Med våre digitale integrasjonsløsninger kan du gi kundene dine flere valg i nettbutikken rundt frakt og levering. Da blir sjansen større for at kundene får varene levert som de ønsker, og du får en bedre konvertering.
Lynrask hjemlevering fra XXL
Som Nordens største sportskjede har XXL fokus på å skape gode kundeopplevelser. Pilotprosjektet om hjemlevering av pakker allerede samme dag som bestilling legges i nettbutikken, ble et leveringsalternativ som gikk rett hjem hos kundene.
Gjør det enkelt å handle stort og tungt
Selger du store og tunge varer? Har du tilrettelagt for enkel og smidig kjøpsopplevelse, fra bestilling til levering? Mange nettkunder kjøper store og tunge ting trenger å få dem levert hjem, og helst båret helt inn der de skal stå.
Døgnåpen pakkeutlevering med Pakkeboks
La kundene dine hente ut pakkene sine når de vil, døgnet rundt fra en Pakkeboks. En enkel og fleksibel løsning som gir nettkundene et smidig leveringsalternativ.
Returer - en miljøbelastning
Returer øker i omfang, og har en negativ effekt på miljøet vårt. En mer bærekraftig tilnærming kan gi bedre returløsninger og redusere miljøbelastningen.
Bring Research
Innsikt om netthandel
Med våre jevnlige forbrukerundersøkelser fra Bring Research får du fersk innsikt om hva nettkundene i Skandinavia er opptatt av.
Vår innsikt, din trygghet
Derfor bør du velge Bring som partner på levering og retur
Driver du nettbutikk er det viktig at du husker at gode løsninger for returhåndtering påvirker den totale kjøpsopplevelsen til kundene dine.
Shelfless
Er du klar for å gjøre det enda enklere å drive nettbutikk?
Gå for en helautomatisert fulfilmentløsning der du får storskalafordeler fra dag én.
API og EDI
Integrer nettbutikken med våre fraktløsninger
Se hvilke integrasjonsløsninger vi tilbyr, og hvordan dine leveringsalternativer og priser blir synlige på din nettside.
Ny på netthandel?
Har du en veldig god forretningsidé, eller nettopp startet din egen nettbutikk, finner du hjelp og inspirasjon her.
En god start
10 tips til deg som skal starte nettbutikk
Drømmer du om å starte din egen nettbutikk? Med disse gode rådene blir sjansen større for å lykkes.
Råd fra ekspertene
Velg riktig netthandelsplattform
Det finnes mange netthandelsplattformer og leverandører å velge mellom. Dette bør du tenke på – og disse fellene bør du unngå.
Tips fra coachen
Slik lykkes du som nettbutikkgründer
Går du rundt med en god idé til en nettbutikk? Her får du gode tips fra en seriegründer, som kan hjelpe deg med siste finpussen.
Godt i gang med nettbutikken?
Artikler og tips til hvordan du kan optimalisere nettbutikken din. Selg mer til flere, og få tilbakevendende kunder. Les mer om hvordan du kan spare tid og kostnader gjennom effektivisering av logistikkflyten.
Få de unge til å handle i din nettbutikk
De unge stiller skyhøye krav til nettbutikker – men det er slett ikke umulig å gjøre dem til lojale kunder. Dette er trendanalytiker Vikki Walle-Hansens beste tips.
6 tips til konverteringsoptimalisering
Hvordan kan du få flere av de som besøker nettbutikken din, til å trykke «kjøp»? Få CRO-ekspert Monica Solbergs beste råd.
Slik lykkes nettbutikken i sosiale medier
Sosiale medier kan være nøkkelen til suksess for nettbutikken din. Få SoMe-ekspert Ingvild Moens beste tips til hva du bør gjøre – og styre unna.
Slik sikrer du nettbutikken din mot svindel
Stadig mer sofistikerte svindelmetoder stiller nye krav til sikkerhet og systemer for nettbutikker. Head of IT-Security i ATEA gir deg sine beste tips til hva du kan gjøre for å sikre virksomheten din.
7 effektive måter å brukerteste nettbutikken din på
For å gi kundene den beste kjøpsopplevelsen må du lære dem å kjenne. Slik brukertester du kundereisen på en billig og effektiv måte.
Øk konverteringen på mobil
Mobilbruken innen netthandel har økt, men konverteringen følger ikke like raskt. Norske nettbutikker må satse langt mer på å skape en mobilvennlig kundereise. Klarna har noen tips som kan hjelpe.
Slik mobiltilpasser du nettbutikken din best
Selv om så og si alle nettbutikker i dag er mobiltilpasset, er det fremdeles mye å hente når det gjelder design og innhold til mobil. Det mener konverteringsekspert John Ekman, mannen bak Conversionista.
5 tips til hvordan du får lojale nettkunder
Visste du at det ofte kan være små justeringer som skal til for å forbedre kjøpsopplevelsen på nett? Bring Research har spurt kunder som handler ofte på nett om hva de ønsker seg fra nettbutikkene. Svarene får du her.
Slik vinner du kampen om nettkundene
Hvert år arrangerer Bring Netthandelsprisene. Det er mange verdige kandidater der ute, men bare noen få når hele veien frem og kan kalle seg Norges beste nettbutikk. Lær av de beste, og få gode tips fra juryen til hvordan du kan skape en nettbutikk på toppnivå.
Lykkes med netthandel
Konkurransen blir stadig tøffere blant norske nettbutikker. Dette er ekspertenes beste tips til hvordan du kaprer nettkundene framover.
Slik blir du en vinner på nett
Sjarm, språk og silke er blant ingrediensene i suksessoppskriftene til Linda Johansen Skincare og Get Inspired – vinnerne av «Årets Nettbutikk 2020».
Råd fra juryen
Juryen har samlet sine beste råd til deg og din nettbutikk. Øk dine sjanser til å vinne neste år gjennom å implementere disse enkle, men effektive punktene.
Dette sier våre kunder om oss
Mange av våre kunder har vært små en gang, og vokst seg store med målrettet arbeid og smarte løsninger. Hvilke valg har de tatt, og hvordan jobber de for videre suksess? Her finner du kundehistorier for inspirasjon og gode råd på veien.
Kundehistorie
Vanntett samarbeid: BRGN og Bring
Da BRGNs salgspiler skjøt i været, trengte de større lagerplass. De valgte å flytte lageret til Bring, og slipper nå å håndtere lagring, plukking og forsendelse av sine varer.
Automatisert løsning
Full oversikt og god vekst med Shelfless
Nettbutikken House of Hygge brukte altfor mye tid og plass på lager og pakking, og ga derfor alle logistikkoppgavene til Bring. – Det har blitt «latterlig bra».
Effektivisering
Å outsource lageret vårt var helt riktig
Etter å ha vært lagerkunde hos Bring i mange år, ble Kondomeriet en de første kundene hos Shelfless, den nye fulfilmentløsningen hos Bring. Det betyr enda mer effektiv håndtering av varene, med overgang fra manuell lagerløsning til AutoStore.