Ny bærekraftsmåling - Bring får andreplass i bransjen
Gjennom store omstillinger av kjøretøyparken og evnen til å finne nye løsninger, beholder Bring pallplassen i bransjemålingen til Sustainable Brand Index™ 2024.
Tirsdag 5. mars kom resultatene for Sustainable Brand Index™ 2024. Dette er Europas største merkevarestudie på bærekraft.
I Norge er studien basert på rundt 10.000 intervjuer med norske forbrukere. Svarene fra forbrukerne forklarer hvordan 282 merkevarer i ulike bransjer blir oppfattet i forbindelse med bærekraft, både med tanke på miljø og samfunnsansvar.
En god nummer to
I årets måling kommer Bring nok en gang på andreplass i pakke- og logistikkbransjen, rett bak Posten. Dermed beholder begge merkevarene sin posisjon fra i fjor.
Totalt, på tvers av alle bransjer, havner Bring i år på 39. plass av totalt 282.
Arbeid med reduksjon av C02-utslipp
I Posten og Bring jobber vi aktivt med å redusere vårt eget utslipp. Under kan du lese om noen av resultatene vi har oppnådd så langt.
Vi har satt stopp for bestilling av dieseldrevne varebiler.
Vi har startet omstillingen av lastebiler og har over 80 elektriske lastebiler i drift og flere i bestilling.
Totalt har vi over 2900 kjøretøy på fossilfrie energikilder.
I 2023 hadde Posten og Bring 50 prosent kjøretøy på fossilfrie energikilder. I 2024 er målet 56 prosent.
Siden 2012 er utslippene redusert med 55 prosent.
Europas største merkevarestudie om bærekraft
Sustainable Brand Index (SBI) er en studie som måler og analyserer hvordan bærekraft påvirker merkevarebygging, kommunikasjon og forretningsutvikling. Ved hjelp av mer enn 80 000 forbrukere i åtte land måler og analyserer studien over 1600 merker og over 35 næringer i forbindelse med bærekraft. Det gjør den til Europas største uavhengige merkevarestudie om bærekraft.