Business Parcel Return

Returpakke fra bedrift i Finland, Sverige og Danmark

  • Enkel retur fra bedrift
  • Gjelder for Finland, Sverige og Danmark
  • Retursendingen kan innleveres i en pakkeboks
  • Leveringstiden varierer fra land til land

I andre land må mottaker selv stå for returen, ved å sende den på nytt som en vanlig pakke. Med andre ord har man ikke fått utarbeidet en returløsning for andre land enn det som er nevnt. Pakker som er forsøkt utlevert, sendes til postkontor med en hentefrist på 7 dager. 

Hentefrist for pakker som hentes på Post i Butikk og i Pakkeboks endres fra 14 til 7 dager fra 01.10.22. Mottakere som har behov for at pakken ligger lenger kan enkelt og kostnadsfritt forlenge hentefristen fra 7 til 14 dager i Posten-appen eller via sms.

Dersom pakken ikke hentes innen fristen, vil den bli betraktet som ubesørgelig.

Mannlig bringbud med bedriftspakke under armen.

Hva koster det?

Slik beregner du pris

Alle priser angis i norske kroner og inkluderer grunnpris og kilotillegg, eksklusive drivstofftillegg.

Det kommer et pristillegg for pakker med lengde over 120 cm og bredde eller høyde over 60 cm.

Hva må du vite?

Tjenestens spesifikasjoner

For retur via pakkeboks (individuelle pakker):

  • Maks vekt: Opptil 35 kg
  • Maks mål: 50 x 44 x 59 cm

 

For retur via Post i Butikk (maksimalt fire pakker per forsendelse):

  • Maks vekt: Opptil 35 kg
  • Maks lengde: 240 cm
  • Maks lengde + omkrets: 360 cm

 

Se vilkår

Tidtabell (pdf)

    Slik går du frem

  1. 1

    Dette gjør bedriftskunden din

    Kunden bestiller returen hos din bedrift og klistrer en returetikett på pakken. Vi henter pakken hos bedriften eller kunden leverer returen til Post i Butikk eller i en pakkeboks ved å bruke Posten appen, dersom den er av passende størrelse.

  2. 2

    Motta returen

    Returpakken leveres deretter på døren til din bedrift i kontortiden mellom mandag og fredag.

Tilleggstjenester