Retur pakke fra privatperson til bedrift

Gjør retur enkelt for både kundene dine og deg. Kunden leverer sin retur på foretrukket sted og returen leveres på bedriftens dør.

  • Effektiv – returer leveres direkte til nettbutikkens leveringsadresse.
  • Enkelt – kundene dine kan bestille retur via QR-kode.
  • Tidsbesparende – raskere oppgjør for kundene dine, kjappere gjensalgsmuligheter for deg.

Retur til bedrift er en tilpasset returtjeneste for nettbutikker som ønsker en enklere hverdag og en fleksibel returordning. Du legger ut for frakten og kunden leverer sin retur på Post i Butikk, pakkeboks eller sender fra egen postkasse. 

Returen leveres direkte på din nettbutikk sin leveringsadresse.

Returpakken kan selvsagt spores både av deg og din kunde. Kunden blir varslet når du har mottatt returen – forutsigbart og trygt. Og du slipper unødvendige henvendelser.

Kvinne returnerer pakke i post i butikk

Hva koster det?

Prisliste for Retur til bedrift

Tjenesten har samme bruttopriser som Pakke til hentested (men ikke tillegg for innlevering via Post i butikk).

Prisene øker med 2,9 % fra 01.12.2024.

Hva må du vite?

Tekniske spesifikasjoner

Maks vekt: 35 kg

Maks format: 240 cm lengde, lengde + omkrets = 360 cm. 

Er pakken i rulleform eller over 120x60x60 cm må den sorteres manuelt. Det vil da bli et tillegg i prisen fra 01.07.2024. Det vil da bli et tillegg i prisen fra 01.12.2024.

    Slik går du frem

  1. 1

    Dette gjør du

    Bestill returtjenesten «Retur til bedrift» via EDI eller Mybring. Legg ved returetiketten i pakken til kunden, eller send returetikett til kunden når returbehov oppstår. Dersom du vil la kunden bestille og printe returetikett selv, kan du ta i bruk «Mottakerbestilt retur i Mybring».

  2. 2

    Dette gjør kunden

    Kunden pakker varene forsvarlig, fester returetiketten og leverer pakken på postkontor eller post i butikk. Kunden kan også bestille opphenting fra egen postkasse eller sende fra pakkeboks. 

  3. 3

    Under transport

    Du som mottaker får varsel om at retur er innlevert og på vei. Når pakken ankommer postterminal blir den automatisk registrert, målet og veiet. Du har full oversikt over alle sporingshendelser underveis.

  4. 4

    Motta returen

    Returpakker leveres hos deg mellom kl. 08:00 og 16:00. Kunden din får varsel når returen er mottatt av din nettbutikk.