Flyers, magasiner, kundeaviser, brev, vareprøver, gratisaviser, flaskepost og andre kreative budskap egner seg i postkassen. Du kan selv velge om du vil sende uadressert eller adressert.
Uadressert reklame
Ideelt format er A4 (29,7 cm x 21 cm). Formater utover dette kan få brett/skade i forbindelse med produksjon eller ved levering i postkassene.
Formatet må være tilnærmet A4: 29,7 cm x 21 cm (+/- 2,5 cm i bredden og +/- 1,8 cm på høyden)
For distribusjon «tidliguke»:
- Minimumsformat: 27,9 cm x 18,5 cm
- Maksimumsformat: 31,5 cm x 23,5 cm
- Maks tykkelse: 0,2 cm
- Maks vekt: 75 gram
For distribusjon «midtuke»:
- Minimumsformat: 14,8 cm x 12,5 cm
- Maksimumsformat: 32 cm x 24 cm
- Maks tykkelse: 0,5 cm
- Maks vekt: 200 gram
Mer informasjon om formater finner du her.
Mer informasjon om klargjøring av uadressert post finner du her.
Adressert reklame
For adresserte utsendelser som skal leveres i postkassen er det noen formater du må forholde deg til. Vi har ulike kategorier for adresserte sendinger.
- Små: Tykkelse inntil 0,5 cm og størrelse 25x17,6 cm
- Store: Tykkelse inntil 2,0 cm og størrelse 35,3x25 cm
- Ekstra store: Tykkelse inntil 7,0 cm og størrelse 35,3x25 cm
- Rull: Diameter inntil 7 cm og lengde inntil 35,3 cm
Det er også mulig å sende adresserte sendinger som ikke går i postkassen.
- Ekstra store med formattillegg: Mer enn 7,0 cm tykk eller større enn 35,3x25 cm
- Rull: Diameter over 7 cm eller lengde over 35,3 cm
Adresserte sendinger som ikke går i postkassen kan vi levere på døren eller de hentes på Posten.
Mer informasjon om formater for adresserte sendinger finner du her.
Informasjon om klargjøring for adressert post finner du her.
Digitale kundeaviser
Her kan man velge å gjøre det enkelt ved å levere en enkeltsidig pdf eller bruke Incito.
Incito et format over pdf som kombinerer produkt/pris med innhold (filmer, animasjoner og så videre) og som kan tas ut på alle digitale flater.