På kampanjesiden kunne du melde deg som hemmelig julevenn, og gjennom en enkel adjektivhistorie fortalte du litt om deg selv. Når du hadde meldt deg på, fikk du vite hvem du skulle være hemmelig julevenn for. På sidene fikk du også en rask innføring i leken, hvordan det fungerer, tips om hva du kunne gjøre og gjennom en Instagram feed et innblikk i hva folk hadde gitt hverandre.
For å gjøre det enkelt å glede din hemmelige julevenn, fikk du tilsendt et kit fra Posten med ferdig frankert konvolutt og et julekort.
Vi hadde et beskjedent spredningsbudsjett, og måtte lykkes i SoMe og få fortjent oppmerksomhet i pressen. Vi brukte Postens sponsorat av Håndballjentene for å få oppmerksomhet og dra i gang kampanjen. At jentene spilte VM i kampanjeperioden bidro til ekstra oppmerksomhet. Vi fikk også med oss Bent og Harald fra TV2, som begge var hemmelige julevenner og oppfordret andre til å bli med.
Folk fra hele landet hev seg på. Vårt ønske var at folk skulle sende en liten julehilsen, men mange gjorde mye mer enn bare det, alt for å glede en de ikke kjente. Kampanjen fikk også mye oppmerksomhet i media.
Resultater:
- 32.383 unike brukere på nettsiden
- Over 5500 påmeldte julevenner
- Over 500 delte gaver de sendte og mottok av en hemmelig julevenn på sosiale medier
- 4,38 % (!) bounce rate på nettsidene
Credits
Byrå: Hausmann
Kunde: Posten